Ed Sheeranin kaikki 60.000 lippua myytiin loppuun ennätysajassa – Radio NRJ Finland

Ed Sheeranin kaikki 60.000 lippua myytiin loppuun ennätysajassa

Tänään kello 12.00 myyntiin tulleet liput Ed Sheeranin Helsingissä, Malmin lentokentällä keskiviikkona 24. heinäkuuta järjestettävän megakonsertin liput loppuivat ennätyksellisen nopeasti 20 minuutissa. Maailman ylivertaisesti suosituimman liveartistin vuoden 2017 maaliskuussa startannut “÷” -kiertue on tähän mennessä hurmannut yli neljän miljoonan henkilön yleisön kuudessa maanosassa rikkoen lipunmyyntiennätyksiä ympäri maailmaa. Pelkästään tämän vuoden ensimmäisten kuuden kuukauden aikana parhaillaan käynnissä olevalle kiertueelle on myyty yli kaksi ja puoli miljoonaa lippua eli moninkertaisesti verrattuna mihinkään muuhun artistiin. Ed Sheeranin odotetulle Suomen keikalle on luvassa ensi kesän suurin yksittäinen konserttiyleisömäärä 60 000 myydyn lipun ansiosta.

”Ed Sheeran osoitti olevansa kaikista suosituin maailmantähti myös Suomessa. 60 000 myytyä lippua näin lyhyessä ajassa on ihan älytön määrä. Kysyntää olisi ollut moninkertaisesti. Olen ylpeä Fullsteamin ja Lippupisteen henkilökunnasta, joka mahdollisti tälläisen suorituksen”, konsertin promoottori Rauha Kyyrö kommentoi.

Konsertin virallisena lipunmyyjänä toimiva Lippu.fi oli varautunut suurmyyntiin ennakolta monin eri tavoin: verkossa hyödynnettiin oman palvelinkapasiteetin lisäksi emoyhtiö CTS Eventimin koko Euroopan laajuista palvelintilaa, kuluttajapalvelussa oli lisämiehitys ja myyntipisteet oli ohjeistettu perusteellisesti.

Ed Sheeranin koko Euroopan kattavan kiertueen myynnissä oli käytössä Eventimin uudistettu lippukauppaohjelmisto, joka mahdollistaa nopeat ostotapahtumat niin verkossa kuin mobiililaitteissa myös ruuhkatilanteissa.

– Lipunmyynnin ruuhkautumisen estämiseksi meillä oli verkkokaupassa käytössä automaattisesti aktivoituva virtuaalijono. Asiakkaat pääsivät siis ostoprosessiin siinä järjestyksessä, jossa he olivat aloittaneet jonottamisen. Verkkokauppa myös opasti jonon etenemisessä, kertoo Lippupisteen toimitusjohtaja Ari Palhamo.

Tampereella sijaitsevassa Contact Centerissään Lippupiste oli varautunut ylimääräisellä henkilökunnalla puhelinmyynnin ja nettitiedusteluiden sujumisen varmistamiseksi. Kysymyksiä tuli erityisesti lippujen nimeämiskäytännöstä, jonka on tarkoitus estää lippujen väärinkäyttö ja ylihinnoiteltujen lippujen jälleenmyynti. Lippuihin tulostuu ostajan nimi, joten seurueiden tulee saapua tapahtumaan yhdessä ostajan kanssa. Ostorajoitus oli 4 lippua /asiakas.